Διευκρινίσεις σχετικά με την πολιτική των νέων κομίστρων στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, καθώς και τις αντιδράσεις που προκάλεσε το λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης, έδωσαν στη σημερινή κοινή συνέντευξη τύπου οι διοικήσεις του ΟΣΕΘ, της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και του ΟΑΣΘ. Όπως τονίστηκε στη συνέντευξη τύπου που πραγματοποιήθηκε στο Αμαξοστάσιο του Μετρό στην Πυλαία, η επερχόμενη μείωση των τιμών στα εισιτήρια σε μετρό και ΟΑΣΘ σκοπεύει στη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής και στην αύξηση του επιβατικού κοινού. Επιπλέον βαρύτητα δόθηκε και στο λογότυπο που θα έχει το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο παρουσιάστηκε χθες και προκάλεσε αντιδράσεις.
Σε δηλώσεις του, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνος Ταγγιρης, έκανε έκκληση στο επιβατικό κοινό να αγοράζει εισιτήρια με τη σημερινή τιμή που αυτά υπάρχουν, μέχρι τη μείωση των κομίστρων που θα ισχύει από 1η Δεκέμβρη.
«Αντιλαμβάνομαι ότι τις επόμενες εβδομάδες θα υπάρξει μια γενναία αντιμετώπιση των κομίστρων στη πόλη. Ο ΟΑΣΘ είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τις νέες τιμές των εισιτηρίων και τα δρομολόγια. Το προηγούμενο διάστημα είχαμε ουσιαστική συνεργασία με τον ΟΣΕΘ. Είμαστε έτοιμοι για τις νέες αλλαγές. Παρακαλώ τους επιβάτες του ΟΑΣΘ να αγοράζουν εισιτήριο μέχρι τις 30/11 που θα ισχύει η σημερινή τιμή του, πριν αλλάξει από 1 Δεκεμβρίου και πάει στα 60 λεπτά. Προτρέπουμε τους επιβάτες να αγοράζουν τα 10+1, καθώς συμφέρει περισσότερο», είπε χαρακτηριστικά. Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, τόνισε πως ο στόχος της μείωσης των εισιτηρίων είναι η αύξηση του επιβατικού κοινού, τόσο στο μετρό όσο και στον ΟΑΣΘ, καθώς και η αποφυγή της εισιτηριοδιαφυγής.
«Σε αυτό το σημείο που βρισκόμαστε σήμερα (το αμαξοστάσιο της Πυλαίας) θα σημειωθεί η επανάσταση” της πόλης. Το περιμένω με αγωνία το έργο του μετρό. Πλέον θα έχουμε δύο μέσα μετακίνησης στη πόλη, το μετρό και τον ΟΑΣΘ. Μάλιστα, σκοπεύουμε μέχρι το 2027 τα λεωφορεία να είναι ως επί το πλείστον ηλεκτρικά».
Η νέα τιμή εισιτηρίων για τα λεωφορεία και το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι στα 60 λεπτά και στα 30 λεπτά το μειωμένο. Οι χρήστες θα μπορούν με το εισιτήριο αυτό, να χρησιμοποιήσουν τα μέσα αυτά για 70 λεπτά της ώρας. Ο στόχος της νέας Πολιτικής κομίστρου είναι αφενός να αυξηθεί η χρήση των Δ.Σ. μέσω της μείωσης των κομίστρων και αφετέρου με την αύξηση των επιβιβάσεων και τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, να εξασφαλιστούν τα έσοδα από κόμιστρα ώστε να καλύπτουν ένα αξιοπρεπές ποσοστό του συνόλου των δαπανών των Δ.Σ. και να επιτρέπουν την προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών.
Παράλληλα ο κ. Τόσκας επισήμανε πως από 1/1/24 θα σταματήσουν να ισχύουν οι παλιές κάρτες του ΟΑΣΘ και στη συνέχεια ανέφερε οχτώ εκδοτήρια όπου θα μπορούν οι πολίτες να βγάζουν νέες προσωποποιημένες κάρτες.
«Τα υπάρχοντα εισιτήρια του ΟΑΣΘ καθώς και οι κάρτες, θα έχουν ισχύ μέχρι τις 31.12.24. Μέσα σε αυτό το διάστημα, οι πολίτες μπορούν παράλληλα να αιτούνται τη νέα προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα μέσω του portal του ΟΣΕΘ, προκειμένου να την έχουν στη κατοχή τους από 1/1/2025, όπου θα σταματήσει να ισχύει κάθε παλιά κάρτα του ΟΑΣΘ.
Η προσωποποίηση καρτών για τα λεωφορεία θα μπορεί να γίνει στα παρακάτω οκτώ εκδοτήρια του ΟΑΣΘ, για τους πολίτες που δεν θέλουν να κάνουν την αίτηση μέσω του portal του ΟΣΕΘ.
-ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ,
-Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ,
-Α/Σ ΙΚΕΑ,
-ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ,
-Π.Π.ΓΕΡΜΑΝΟΥ,
-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ,
-ΔΙΠΑΕ ΣΙΝΔΟΥ,
-ΓΡΑΦΕΙΑ ΟΑΣΘ».
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε και ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Νίκος Κουρέτας, ο οποίος τόνισε πως σε κάθε σταθμό του μετρό θα υπάρχει εκδοτήριο έτσι ώστε ο πολίτης να μπορεί να εκδώσει την προσωποποιημένη του κάρτα.
«Για το μετρό θα μπορούν οι πολίτες να εκδώσουν προσωποποιημένη κάρτα σε 13 εκδοτήρια με φυσική παρουσία. Θα την παραλαμβάνει επί τόπου, προσκομίζοντας τα απαραίτητα έγγραφα. Σε κάθε σταθμό του μετρό θα υπάρχει ένα εκδοτήριο όπου θα μπορεί ο πολίτης να εκδώσει προσωποποιημένη κάρτα. Σίγουρα πρώτο διάστημα θα υπάρχει πολύς κόσμος που θα θέλει να βγάλει κάρτες και γι’ αυτό θα μπορεί να τις επαναφορτίζει από τα μηχανήματα. Τα μηχανήματα αρχικά θα έχουν δύο γλώσσες τα ελληνικά και τα αγγλικά και στη συνέχεια θα προστεθούν άλλες τέσσερις».
«Στα πρότυπα του Μιλάνου το νέο λογότυπο του μετρό Θεσσαλονίκης»
Τέλος ο κ. Κουρέτας έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα ποικίλα σχόλια που προκλήθηκαν μετά την χθεσινή δημοσιοποίηση-αποκάλυψη του λογοτύπου που θα έχει το Μετρό Θεσσαλονίκης, λέγοντας πως το νέο σήμα είναι στα πρότυπα του Μιλάνου καθώς και σε άλλων ευρωπαϊκών πόλεων που έχουν σύγχρονο μετρό.
«Τον Φεβρουάριο η ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ έκανε έναν διαγωνισμό για το νέο λογότυπο. Ζητήσαμε από τους συμμετέχοντες να καταθέσουν τις προτάσεις τους για την οπτική ταυτότητα. Το λογότυπο πρέπει να είναι σε πολύ μικρή διάσταση. Τα περισσότερα μετρό στον κόσμο, το σήμα τους είναι το “μ“. Στο Μιλάνο έχουν ακριβώς το ίδιο χρώμα με το δικό μας και το κάναμε ως πρότυπο αυτό. Μετά από πάρα πολλά σχέδια που είδαμε, κάναμε μια ανάθεση και δημιουργήθηκε όλη η οπτική ταυτότητα όπως την δείξαμε χθες», είπε χαρακτηριστικά.