Οι πωλήσεις κρασιού πέφτουν σε φιάλες , σε BIB… Και παραμένουν απούσες σε κουτιά αλουμινίου

Image
Γνώμες Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024 17:31
 
Από το μεγαλύτερο έως το μικρότερο, κανένας περιέκτης δεν γλιτώνει από τη συνεχιζόμενη πτώση των πωλήσεων κρασιού στα σούπερ μάρκετ.

Καλό κουράγιο δεν θα βρείτε συσκευασίες οίνου σε κουτί αλουμινίου στα σούπερ μάρκετ: λιγότερο από το 3% των καταστημάτων τα προσφέρουν…

Κατά την κυλιόμενη χρονιά που έληξε στις 23 Ιουνίου, οι πωλήσεις των ήρεμων οίνων σε μαζική διανομή συνεχίζουν να διαβρώνονται.
Με 664 εκατομμύρια Μονάδες Κατανάλωσης (CU) με 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε τζίρο κατά την περίοδο αυτή , οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,5% σε όγκο και 2% σε αξία σύμφωνα με το πάνελ IQ της Nielsen. Το κορυφαίο εμπορευματοκιβώτιο με 75% του μεριδίου αγοράς σε αξία και 87% σε όγκο, οι φιάλες αντιπροσωπεύουν 574,9 εκατομμύρια CU για 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ (-5 και -1%).
Με 25% του μεριδίου αγοράς σε αξία και 13% σε όγκο, ο μόνος ανταγωνιστής είναι το bag-in-box (BIB) με 84,3 εκατομμύρια CU για 1 δισεκατομμύριο ευρώ (-3 και -2%). Σε αντίθεση με αυτό που λένε ορισμένες μάρκες στον τομέα, «δεν υπάρχει άλμα για τα BIB, αλλά το μερίδιο αγοράς τους σε CU (Μονάδες Κατανάλωσης) αυξάνεται. Διατηρούνται λίγο καλύτερα στις αγορές, αλλά συνολικά τα κρασιά βρίσκονται σε απότομη πτώση», συνοψίζει ο Yannis Chemlal, σύμβουλος αναλυτής της Nielsen, για τον οποίο «δεν περισσεύει κανένα format συσκευασίας».

Πολύ πίσω έρχονται οι συσκευασίες τετραπάκ (8 εκατομμύρια € για 3,3 εκατομμύρια CU , -6% όγκος και σταθερή σε αξία), τα μεγάλα δοχεία (1 εκατομμύρια UA για 7,5 εκατομμύρια €, -13 και -14%), οι πλαστικές σακούλες (400.000 μονάδες για 3,7 € εκατ., -25 και -40%) και σε δοχεία σειράς (λιγότερο από 20.000 UC για 43.000 €, -47 και -46%). Συμπεραίνει κανείς ότι ότι υπάρχει αστοχία στην καταγραφή των τάσεων των κουτιών αλουμινίου ; «Τα κουτιά αλουμινίου με κρασί είναι σχεδόν ανύπαρκτα στη μεγάλη διανομή μέχρι σήμερα. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για αλλαγή των τάσεων σε αυτή τη μορφή, καθώς είναι ελάχιστα παρούσες: 3 εθνικά σημεία διανομής, επομένως μόνο το 3% των εμπορικών σημάτων αναφέρονται σε αυτά», αναλύει ο Yannis Chemlal.